حجابــــــــــــــــــــ و عفافــــــــــــــــــــــ (4)
یادداشت هایی برای زندگی
دین و خانواده

سیمای حقیقی مسـئله حجاب

حقيقت امر اينست كه در مسأله پوشش - و به اصطلاح عصر اخير حجاب - سخن در اين نيست كه آيا زن خوب است پوشيده در اجتماع ظاهر شود يا عريان؟

 روح سخن اينست كه آيا زن و تمتعات مرد از زن بايد رايگان باشد؟

 آيا مرد بايد حق داشته باشد كه از هر زنی در هر محفلی حداكثر تمتعات‏ را (به استثناء زنا) ببرد يا نه؟

اسلام كه به روح مسائل می نگرد جواب می دهد: خير، مردان فقط در محيط خانوادگی و در كادر قانون ازدواج و همراه با يك سلسله تعهدات سنگين‏ می توانند از زنان به عنوان همسران قانونی كامجوئی كنند، اما در محيط اجتماع استفاده از زنان بيگانه ممنوع است. و زنان نيز از اينكه مردان‏ را در خارج از كانون خانوادگی كامياب سازند به هر صورت و به هر شكل‏ ممنوع می باشند.

از نظر اسلام محدوديت كاميابيهای جنسی به محيط خانوادگی و همسران مشروع‏، از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع كمك می کند، و از جنبه‏ خانوادگی سبب تحكيم روابط افراد خانواده و برقراری صميميت كامل بين‏ زوجين می گردد، و از جنبه اجتماعی موجب حفظ نيروی كار و فعاليت اجتماع می گردد، و از نظر وضع زن در برابر مرد، سبب می گردد كه‏ ارزش زن در برابر مرد بالا رود.

فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چيز است. بعضی از آنها جنبه روانی‏ دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی، و بعضی ديگر جنبه اجتماعی، و بعضی‏ مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگيری از ابتذال او. حجاب در اسلام از يك مسأله كلی تر و اساسی تری ريشه می گيرد و آن اينست‏ كه اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و لمسی و چه نوع ديگر به‏ محيط خانوادگی و در كادر ازدواج قانونی اختصاص يابد، اجتماع منحصرا برای كار و فعاليت باشد. برخلاف سيستم غربی عصر حاضر كه كار و فعاليت‏ را با لذتجوئيهای جنسی به هم می آميز د، اسلام می خواهد اين دو محيط را كاملا از يكديگر تفكيك كند.


نظرات شما عزیزان:

9999999999
ساعت21:52---20 خرداد 1391


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





اسلایدر

دانلود فیلم